PRESS ROOM

Arab Advisors Group Announces its “5G Summit 2024” in Sponsorship with Umniah

01 Apr 2024

Arab Advisors Group Announces its “5G Summit 2024” in Sponsorship with Umniah

Amman, Jordan - After its success achieved in its 5G Summit in 2023, Arab Advisors Group, the Arab region’s leading independent market research, analysis, and consulting company, announces the date for launching the “5G Summit 2024” in Amman, Jordan, on June 4, 2024. The Summit, which will take place at the Ritz-Carlton Hotel, will be held in sponsorship with Umniah, a subsidiary of the Bahraini Group, BEYON.

The Summit will host C-level, executives, and decision-makers from various global, regional, and local organizations to discuss and exchange their experiences in the field of 5G and promote digital transformation in the region. Arab Advisors Group’s Summit will bring together leaders from the government and private sectors to achieve smooth digital transformation amidst the 5G era.

Fayez A. Salam Abu Awad, Chief Advisor at Arab Advisors Group, noted: “We are pleased to organize the 5G Summit in Jordan as we believe that the technology will revolutionize eclectic sectors. By launching this regional Summit, Arab Advisors Group plays a major role in helping organizations leverage 5G.”

Abu Awad added, “Our 5G Summit is the platform for exchanging knowledge and ideas between thought leaders and experts from around the world and the region. We are confident that this Summit will help enhance and create cross-industry collaborations, exploiting the promised benefits of 5G.”

Faisal Qamhiyah, CEO of Umniah, said: “We are proud to sponsor the 5G Summit, a vital platform for sharing knowledge on this key technology. Our support underscores our belief in 5G's critical role in driving Jordan and the Arab region's economic and social development.”

Qamhiyah added: “Being the first to launch 5G in Jordan, we are dedicated to offering the latest technologies for unmatched communication experiences. Through our participation in this summit, we aim to showcase 5G's potential for a better digital future.”

To learn more about the summit and the early bird discounts, please visit http://www.5gsummit.me/.


 

تقيم مجموعة المرشدين العرب الفعالية الاقليمية الثامنة عشرة بعنوان "قمة الجيل الخامس 2024" بالشراكة مع أمنية

عمان، الأردن – بعد النجاح الذي حققته قمة الجيل الخامس في 2023، تعلن مجموعة المرشدين العرب(Arab Advisors Group)  الرائدة في تقديم البحوث والتحليلات في قطاع الاتصالات والإعلام، عن تحديد موعد عقد "قمة الجيل الخامس 2024" في عمان، الأردن، في الرابع من حزيران/يونيو 2024 في فندق الريتز كارلتون عمان بالشراكة مع شركة أمنية، التابعة لمجموعة BEYON البحرينية.

وستنعقد القمة بمشاركة قادة من قطاعات مختلفة عالمية وإقليمية بهدف الاستفادة من التجارب الرائدة في مجال الجيل الخامس وتعزيز بدايات جديدة في المنطقة نحو تحول رقمي يعزز من سوية القطاعات الاقتصادية. تعمل مجموعة المرشدين العرب على تهيئة بيئة تجمع قادة من القطاعات الحكومية والخاصة لتحقيق طموحات الدول والأفراد من خلال تحول رقمي سلس نحو عصر جديد من التقدم والتطور.

وصرح فايز عبد السلام أبوعوض كبير المرشدين في مجموعة المرشدين العرب "يسعدنا أن ننظم قمة الجيل الخامس في الأردن، ونؤمن بأن التقنية ستُحدث ثورة في مختلف القطاعات، ونريد أن نلعب دوراً رئيسياً في مساعدة الشركات على الاستفادة من هذه التقنية."

وأضاف أبو عوض، "تُعد قمة الجيل الخامس منصة رائعة لتبادل المعرفة والأفكار بين خبراء من مختلف أنحاء العالم  والوطن العربي. ونحن على ثقة من أن هذه القمة ستُساعد على تعزيز التعاون بين مختلف القطاعات في مجال تقنية الجيل الخامس."

وفي تعليق له على هذه الرعاية، صرح السيد فيصل قمحيه، الرئيس التنفيذي في شركة أمنية: "نفخر بأن نكون أحد الرعاة لقمة مجموعة المرشدون العرب التجارية للجيل الخامس، التي تُعد منصة مهمة لتبادل الخبرات والمعارف حول هذه التقنية الرائدة. وتعكس رعايتنا لهذه القمة إيماننا الراسخ بأهمية شبكات الجيل الخامس ودورها في دفع عجلة التنمية الاقتصادية والاجتماعية في الأردن والمنطقة العربية."

وأضاف قمحيه: "باعتبارنا شركة الاتصالات الأولى التي أطلقت خدمات الجيل الخامس في الأردن، فإننا نلتزم بتوفير أحدث التقنيات لعملائنا، ما يضمن لهم تجربة اتصال لا مثيل لها. ونتطلع من خلال مشاركتنا في هذه القمة إلى تسليط الضوء على إمكانات الجيل الخامس وكيفية الاستفادة منه لتحقيق مستقبل رقمي أفضل."

لمعرفة المزيد من المعلومات حول القمة والتسجيل المبكر، زوروا الموقع الالكتروني http://www.5gsummit.me

-انتهى-

 لمزيد من المعلومات الرجاء التواصل مع:

رولا جبر

قسم تطوير الأعمال

Rula.jabr@arabadvisors.com